حرکات اصلاحی پای ضربدری

حرکات اصلاحی پای ضربدری | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

حرکات اصلاحی پای ضربدری

زانو(پا)ی ضربدری به علت ضعیف بودن عضلات دور کننده (آبداکتور) که در طرف خارج لگن و ران‌ها قرار دارند، اتفاق می‌افتد. این عارضه را می‌توان با انجام ورزش‌های خاصی اصلاح نمود. قبل از شروع هر ورزشی حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید. بهترین راه برای اصلاح زانوها یا پاهای ضربدری آن است که با انجام یک سری ورزش‌های اختصاصی، زانوها را تقویت نمایید.

انواع مختلفی از ورزش‌ها را می‌توان برای تقویت زانوها انجام داد که از آن جمله می‌توان به انقباض عضلات چهارسر در حالت نشسته، ورزش‌های تقویتی ران و حرکت‌های کششی عضلات همسترینگ اشاره کرد. برای این منظور حتماً ورزش‌هایی را انتخاب کنید که در تقویت عضلات درگیر در مفصل زانو مؤثر باشند، اما دقت کنید که نباید ورزش‌هایی مانند دویدن یا کوهنوردی که فشار زیادی روی زانو وارد می‌کنند، انجام دهید. قبل از انجام هر ورزشی حتماً با متخصص ارتوپدی مشورت کنید تا مطمئن شوید که آن ورزش برایتان مناسب است یا خیر. متخصص ارتوپدی می‌تواند بهترین درمان پای ضربدری با ورزش را با انجام حرکات خاص ورزشی برای شما تجویز نماید.

حرکات اصلاحی پای ضربدری:

1 – روی زمین نشسته و زانوها را خم کنید. کف پا روی زمیـن با استفـاده از یک توپ مطابق شکل قرار گیرد. به توپ بمدت 10 ثانیـه فشـار وارد نمایید.
2 – مطابق شکل بنشینید و با دو دست خود کف پاها را به هم بچسبانید. زانوها را متناوبا به هم نزدیک کنید.
3 – مطابق شکل بنشینید زانوی خم شده را متناوباً به پایین و بالا ببرید تمرین را با پای دیگر نیز انجام دهید.
4 – کف پاها مطابق شکل به هم بچسبانید . با دو دست به زانو فشار وارد کنید تا به زمین نزدیک شود.


برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر مهدی احمدی و سمیرا عشاقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان کلیک کنید.


حرکات اصلاحی پای ضربدری | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان


بیشتر بدانید:

ژنتیک و بیماری ALS یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک

درمان اختلاف طول پا

عوارض کوتاهی پا (اختلاف طول پاها)

درمان انحراف و جابجایی کشکک زانو

حرکات اصلاحی پای ضربدری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top