ورزش های مخصوص لنف ادم دست و پا

ورزش های مخصوص لنف ادم دست و پا | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

ورزش های مخصوص لنف ادم دست و پا

ورزش های مخصوص لنف ادم پا

این تمرینات نباید دردناک باشد. با انجام این ورزش ها ممکن است احساس کشش داشته باشید ، این طبیعی است. در صورت داشتن درد و در صورت عدم بهبود ، تمرینات را متوقف کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

در هنگام انجام ورزش های مخصوص لنف ادم پا می توانید از جوراب مخصوص لنف ادم استفاده کنید. سعی کنید هر روز برخی تمرینات را انجام دهید. بعضی از ورزش های لنف ادم پا را می توانید روی صندلی بنشینید و در حالی که تلویزیون تماشا می کنید انجام دهید. سعی کنید آنها را حداقل دو بار در روز انجام دهید. با نفس عمیق شروع کنید.

ورزش های مخصوص لنف ادم  دست و پا | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

سعی کنید هر تمرین را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت درجا

می توانید در محل حرکت کنید یا این کار را به صورت نشسته انجام دهید ، یکی از زانو ها را بلند کنید و سپس آن را پایین بیاورید ، سپس زانوی دیگر را بلند کرده و پایین بگذارید.

چرخش های مفصل ران

پای خود را به جلو بیاورید و یک نیم دایره بکشید ، زانوی دیگر خود را کمی خم نگه دارید ،قرار دادن پا روی یک سطح ثابت به تعادل شما کمک می کند. انگشتان پا را به طرف بالا بچرخانید و سپس آنها را به سمت خارج بکشید.

تمرینات زانو

روی صندلی بنشینید و حرکت درجا را انجام دهید و سپس پای خود را از زمین بلند کرده سپس صاف کرده و پای خود را خم کنید.

حرکت ساق پا

پاشنه های خود را از زمین بلند کنید تا در عضلات ساق پا احساس فشار داشته باشید ، آرام باشید تا پاهای شما روی زمین صاف باشد سپس تکرار کنید.در حالی که پاشنه خود را روی زمین قرار داده و انگشتان انگشتان را از خود دور کرده و انگشتان را به سمت چانه بکشید ، می توانید این کار را روی یک صندلی تختخواب یا دراز کشیده انجام دهید. پای خود را از زمین یا تخت بلند کنید ، سپس مچ پا را در جهت عقربه های ساعت برچرخانید ، سپس در خلاف جهت عقربه ساعت این کار را انجام دهید.

ورزش های مخصوص لنف ادم  دست و پا | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

ورزش های مخصوص لنف ادم دست

این تمرینات نباید دردناک باشد. با انجام این کار ممکن است احساس کشش داشته باشید ، این طبیعی است. در صورت داشتن درد و در صورت عدم بهبود ، تمرینات را متوقف کنید و با پزشک خود تماس بگیرید. در هنگام ورزش اگر آستین طبی لنف ادم دارید ، بپوشید. سعی کنید هر روز برخی تمرینات را انجام دهید.

به صورت قائم روی صندلی بنشینید و بازوی خود را به راحتی روی یک بالشتک یا روی دسته صندلی قرار دهید. با برخی از تنفس های عمیق شکمی شروع کنید. انجام این تمرینات به ترتیبی که در زیر ارائه شده است به شما یادآوری می کند در هنگام ورزش همه بدن از سر تا دست این تمرین را انجام دهد . سعی کنید هر تمرین را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

تمرینات گردن

خم کردن

سر خود را به سمت یک شانه خم کنید ، ۳ ثانیه نگه دارید و سر خود را به مرکز برگردانید و سپس آن را به سمت دیگر تکرار کنید. هنگام انجام این تمرین شانه ها را بی حرکت نگه دارید.

چرخش

سر خود را تا آنجا که بتوانید فاصله دور را ببینید بچرخانید. ، ۳ ثانیه نگه دارید ، به سمت جلو برگردید سپس همان کار را روی شانه دیگر انجام دهید. سر خود را بچرخانید نه بدن.

چانه به سینه

تا جایی که راحت می توانید گردن خود را به سمت پایین خم کنید تا چانه شما روی سینه شما باشد این حرکت انجام دهید ، ۲ ثانیه نگه دارید و سپس سر خود را به آرامی به عقب بیاورید بنابراین دوباره به جلو نگاه کنید.

ورزش های مخصوص لنف ادم  دست و پا | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

تمرینات شانه

شانه ها را بالا و پایین کنید – شانه ها را شل کنید ، آنها را تا گوش های خود بالا بیاورید ، شل کنید و سپس آنها را به سمت پایین رها کنید
چرخش شانه – شانه ها را به جلو بچرخانید و سپس آنها را به عقب بچرخانید

تمرینات بازو

حرکات ترکیبی

به راحتی روی صندلی بنشینید و سپس دستانتان را به زانو بزنید سپس شانه ها را لمس کنید و تا جایی که ممکن است دستان خود را بدون درد بلند کنید ، شانه ها و سپس زانوها را لمس کنید.

شنای سینه

بایستید یا روی لبه صندلی بنشینید و سپس دستان خود را از جلوی سینه رد کنید و آنها را به طرف پهلو خم کنید ، اگر این حرکت برای شما خیلی دشوار است آن را در ارتفاع کمر امتحان کنید. شما همچنین می توانید یک ضربه به عقب بزنید.

با یک توپ ورزش کنید

توپ را بین دو دست فشار دهید ، به آرامی فشار دهید.

تمرینات مچ دست

بازوی خود را روی یک کوسن قرار دهید و دست خود را از انتها آویزان کنید. مچ دست خود را به سمت پایین خم کنید تا زمانی که احساس کشیدگی کنید ، ۵ ثانیه در این حالت بمانید و آرام آرام شل شوید. سپس مچ دست خود را به سمت بالا خم کنید تا زمانی که دوباره احساس کشیدگی کنید و آن را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و سپس شل کنید.

دایره ها

بازوی خود را روی کوسن قرار دهید و دست خود را از لبه آویزان کنید. مچ دست خود را در جهت های عقربه های ساعت بچرخانید و سپس در جهت عقربه های ساعت حرکت دهید.

تمرینات دست

دست خود را جمع کنید تا یک مشت ایجاد کنید و سپس انگشتان خود را کاملاً باز و باز کنید.

لمس انگشتان با شست

با استفاده از انگشت شست هر انگشت را یکی یکی لمس کنید ، از آنجا که انجام آن آسان است سریعتر انجام آن را شروع کنید.

خم کردن و کشیدن انگشتان

انگشتان خود را از ناحیه بند انگشتان خم کنید و انگشتان خود را صاف نگه دارید. دست خود را با انگشتان در کنار هم قرار دهید سپس انگشتان خود را به بیرون باز کنید ، سپس آنها را دوباره خم کنید.

صفحه اینستاگرام متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان


بیشتر بدانید:

روشهای درمان بیماری دوپویترین

درمان سندرم تونل تارسال

بررسی علل لنف ادم

ورزش های مخصوص لنف ادم دست و پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top