ورزشهای مضر برای دیسک کمر

ورزشهای مضر برای دیسک کمر | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

ورزشهای مضر برای دیسک کمر

تمرینها و ورزشهای مضر برای دیسک کمر عبارتند از :

1-حرکت کرانچ و دراز و نشست:

دراز نشست‌های معمولی فشار زیادی را روی بخش پایینی کمر وارد آورده و باعث کشیدگی عضلات شکمی می‌شوند – به عبارت دیگر، این حرکت همان نیرویی را در عضلات شکمی تولید می‌کند که در وهله اول باعث آسیب دیدگی دیسک شدند.

ورزشهای مضر برای دیسک کمر | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

2-بالا آوردن پا بصورت مستقیم:

بلند کردن پا بصورت مستقیم بافت را به روشی مشابه حرکت دراز نشست درگیر می‌کند به همین خاطر فشار بر عضله وارد می‌شود که در صورت انجام مکرر، برای مشکلِ کمر مضر است.

ورزشهای مضر برای دیسک کمر | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

3-حرکت اسکات:

در هنگام انجام این تمرین ورزشی وزن بدن بر قسمت پایین کمر منتقل می‌‌شود و فشار زیادی را به ستون فقرات ناحیه لومبار وارد می‌‌کند و باعث تشدید فتق دیسک خواهد شد.

4-کشش عضلات همسترینگ در حالت ایستاده:

کشش عضلات همسترینگ در حالت ایستاده باعث می‌شود که قسمت پایین کمر گرد شود و به دیسک بین مهره‌های این ناحیه فشار وارد گردد.

5-پرس پا:

انجام دادن این تمرین ورزشی باعث می‌شود که پاها به قفسه سینه نزدیکتر شوند و به این ترتیب ستون فقرات گرد می‌شود که این وضعیت برای افراد مبتلا به دیسک کمر توصیه نمی‌شود.

6-لیفت مرده:

افرادی که دچار فتق دیسک هستند باید از انجام این تمرین خودداری کنند زیرا برداشتن وزنه سنگین به دیسک و ستون فقرات فشار وارد می‌کند.

7-دوچرخه سواری:

برای انجام این تمرین ورزشی شما باید به سمت جلو خم شوید که این وضعیت برای شرایطی که دیسک ناحیه پایین کمر دچار بیرون زدگی شده است ضرر دارد.

 


دکتر مهدی احمدی

دکتر سمیرا عشاقی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان کلیک کنید.


بیشتر بخوانید :

دیسک کمر چیست ؟

 عوامل ایجاد دیسک کمر

طب سوزنی در آرتروز زانو

تشخیص و درمان انحراف ستون فقرات

جوراب واریس راه‌حل مؤثر درمان واریس

روش خوابیدن صحیح در مبتلایان کمردرد

ورزشهای مضر برای دیسک کمر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top