علل شکستگی مهره های کمر

علل شکستگی مهره های کمر | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

علل شکستگی مهره های کمر چیست؟

شکستگی ستون فقرات در نتیجه وارد شدن ضربه یا سایر شرایطی که باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود، ایجاد می گردد. در ادامه این مطلب از سایت متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان به بررسی علل شکستگی مهره های کمر خواهیم پرداخت. برای مثال در ارتباط با وارد شدن ضربه به ستون فقرات می توان از موارد زیر نام برد:

  • تصادف اتومبیل
  • زمین خوردن
  • انجام فعالیت های ورزشی
  • اقدامات خشونت آمیز (مثل تیر خوردن)

این شرایط می توانند فشار بیش از حد به ستون فقرات وارد کرده و باعث شکستگی مهره ها به خاطر ناتوانی آنها برای تحمل فشار شوند. وارد شدن ضربه می توانند حرکت زیاد بدن به یک طرف و فشار بیش از حد به ستون فقرات را به همراه داشته باشد. برای مثال، اگر تصادف باعث پرتاب شدن فرد شود، ممکن است گردن بیش از حد به عقب خم شده و شکستگی در مهره های گردن به خاطر مقاومت آنها در برابر فشار غیر عادی و زیاد ایجاد گردد.

مطالعه بیشتر : روشهای درمان زخم پای دیابتی

گاهی اوقات هنگام وارد شدن ضربه ممکن است شکستگی در بخش خارجی و سخت مهره های بدن یعنی استخوان کورتیکال ایجاد شود. در صورتی که این ناحیه دچار شکستگی شود، ممکن است فرو ریختن مهره ها حتی با وارد شدن یک فشار عادی نیز ادامه پیدا کند. بنابراین، در این حالت وارد شدن آسیب اولیه ممکن است باعث شکستگی زیاد مهره ها نشود، اما با گذشت زمان، شکستگی ایجاد شده به تدریج تشدید می شود.

عوامل بروز احساس خشکی کمر | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

شرایطی که می تواند باعث ضعیف شدن استخوان ها شود

بعضی از شرایطی که می تواند ضعیف شدن استخوان ها را به همراه داشته باشند، به شرح زیر هستند:

  • پوکی استخوان
  • سرطان استخوان
  • تومور در ناحیه ستون فقرات

در صورتی که استخوان ها در نتیجه شرایطی مثل پوکی استخوان ضعیف شوند، فرد در معرض ریسک بالاتر ایجاد شکستگی در مهره های کمر قرار می گیرد. هنگامی که استخوان ها ضعیف شوند، حتی یک حرکت ساده مثل بلند کردن بسته خرید نیز می تواند باعث ایجاد یک شکستگی در مهره های کمر شود.

صفحه اینستاگرام متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

تشخیص

مشاهده درد جدید یا غیر عادی در ناحیه کمر می بایست به پزشک اعلام شود. تشخیص به موقع این مشکل می تواند انتخاب های بهتری را برای درمان شکستگی مهره کمر در اختیار شما قرار دهد. در این حالت انجام معاینه فیزیکی به همراه عکس برداری رادیولوژی می تواند به تعیین اینکه مهره های کمر دچار شکستگی شده اند یا خیر، کمک موثر نماید.


مطالب پیشنهادی:

روشهای درمان پارگی منیسک

تشخیص و درمان درد کشاله ران

خطرات و تشخیص آب آوردن زانو

علل شکستگی مهره های کمر
Scroll to top