متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان | سردرد عصبی

سردرد عصبی

ابتلا به سردرد عصبی اغلب به علت کرفتگی عضلات گردن و یا قسمتهایی از سر، رخ می دهد. شاید نام دیگری که بتوان برای این نوع سردردها نهاد سر درد استرسی باشد. شدت این قبیل سردردها از کم تا زیاد تغییر می کند ولی گاهی آزردگی ناشی از این قبیل سردردها از سردرد میگرنی نیز بیشتر است.

سردردهای عصبی معمولا از درد پشت سر شروع شده و به سایر نقاط سر انتشار می یابد. این درد به صورت درد فشارنده بوده و از نیم ساعت تا چند روز ممکن است به طول انجامد. در سر درد عصبی عضلات شانه، گردن و کاهی فک صورت نیز حالت گرفتگی و دردناکی دارند. گاهی حتی درد به دست نیز انتشار یابد و معمولا یکطرفه می باشد.

در سردرد عصبی، سردرد با کار تشدید شده و با خستگی گردن توام می باشد.

علت سردرد عصبی

سردرد عصبی دارای علل مختلفی می باشد ولی یکی از علل بسیار رایج این نوع سر درد درگیری های عضلانی ناحیه گردن می باشد که خود را بصورت سر درد نشان میدهند. یکی از حقابق این نوع سردردها این است که برای بسیاری از افراد حتی برخی از پزشکان ناشناخته بوده و حتی به درمانهای دارویی هم بخوبی پاسخ نمی دهد. بسیاری از افراد مبتلا به سر درد عصبی به علت عدم اطلاع با تصور ابتلا به سردرد میگرنی تنها درمان دارویی می گیرند، غافل از اینکه در این قبیل سردردها درمان غیر دارویی که عوارض کمتری نیز دارند تأثیرگذار تر هستند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان | سردرد عصبی

طب سوزنی در درمان سردرد عصبی

در بیماران مبتلا به سردرد عصبی طب سوزنی بسیار مفید است و در کاهش درد موثر می باشد؛ گفتنی است در این قبیل بیماران، بیمار پس از بهبودی و درمان سردرد عصبی باید در جهت تقویت عضلات گردن فعالیت نماید تا احتمال ابتلای دوباره به چنین سردردهایی را به مینیمم برسانند. گفتنی است علاوه بر سردردهای عصبی که به علت درگیری عضلانی بوجود آمده و به درمان با طب سوزني بسیار خوب جواب می دهند، سردردهای میگرنی نیز به درمان با طب سوزنی به خوبی پاسخ می دهد.

طب سوزنی برای میگرن

درمان رگ به رگ شدن مچ دست