روشهای درمان دیسک کمر

طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان | روشهای درمان دیسک کمر

نحوه استراحت برای دیسک کمر چگونه باید باشد

استراحت مطلق :در مرحله اول درمان دیسک کمر فرد باید استراحت کند البته منظور چند ماه استراحت نیست بلکه ابتدا استراحت مطلق 3 روزه بعد استراحت نسبی و انجام فعالیت های روزانه به گونه ای که متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به بیمار آموزش می دهد. روشهای درمان دیسک کمر بستگی به سن و جنس و میزان بیرون زدگی ماده ژلاتینی و میزان پیشرفت بیماری و علائمی مانند بی اختیاری ادرار و مدفوع بستگی دارد ولی در مراحل اولیه مرتبط با میزان درد نیست.

درمان دیسک کمر با طب سوزنی:

امروزه طب سوزنی و در دنیای مدرن طب سوزنی الکترونیک یکی از موثرترین و بهترین درمان ها در درمان دیسک کمر می باشد . در این روش با استفاده از منافع طب سوزنی در کنار پولاریتی درمانی و کمک از تئوری های قطبیت موجب درمان بسیاری از بیماران دیسک کمر می باشد. جالب است بدانید در بسیاری از نقاط دنیا از جمله در چین و آمریکا طب سوزنی الکترونیکی انتخاب اول مردم برای درمان دیسک کمر می باشد.

درمان خانگی پارگی  دیسک کمر:

استفاده متناوب از ماساژ یخ و گرم ، استراحت در مرحله حاد بیماری ، رعایت نکاتی که در زیر به عنوان نکات اساسی درمان دیسک کمر یادآور می شویم و انجام ورزش های روزانه دیسک کمر خصوصا در مرحله بدون درد می تواند به عنوان درمان خانگی دیسک کمر به بیماران کمک کند.

درمان دیسک کمر مهره 4 و 5 :

درمان دیسک کمر مهره 4 و 5 از همه شایعتر و راحت تر از نظر تزریقات ستون فقرات است. گاهی درمان دیسک کمر مهره 5 و S1 از نظر تزریقات زیر سونوگرافی و تلوزیون های اطاق عمل یا C-Arm  سخت تر است. از همه دیسک ها مهمتر و سخت تر درمان دیسک کمر مهره L1  و L2  می باشد.

خطرناکترین دیسک کمر:

خطرناکترین دیسک کمر ، دیسک کمری است که در ناحیه بالایی کمر و دیسک L1  L2  می باشد که نزدیک نخاع می باشد و در صورت عدم درمان ممکن است منجر به صدمه به سیستم ادراری و دفعی و جنسی شود.