تمرین های سر و گردن مخصوص لنف ادم

تمرین های سر و گردن مخصوص لنف ادم | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

تمرین های سر و گردن مخصوص لنف ادم

استفاده از عضلات سر ، گردن و شانه می تواند به کاهش تورم کمک کند. فیزیوتراپیست یا پرستار متخصص شما معمولا این تمرینات را با شما انجام می دهند.این تمرینات نباید دردناک باشد. با انجام این کار ممکن است احساس کشش در اندام خود داشته باشید ، این طبیعی است. در صورت داشتن درد و در صورت عدم بهبود ، تمرینات را متوقف کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

سعی کنید هر روز یک یا دو بار برخی از این تمرینات را انجام دهید. بهتر است هر روز بعضی از ورزش های مخصوص لنف ادم را تکرار کنید. هدف خود را بین ۵ تا ۱۰ تمرین قرار دهید. تمرینات را به آرامی و آرامش انجام دهید ، عجله نکنید. می توانید بین تمرینات استراحت کنید. برای راحتی در انجام تمرینات می توانید جلوی آینه بایستید و شانه های خود را به عقب برگردانید و شل کنید.

تمرینات گردن

چرخاندن سر

سر خود را بچرخانید تا آنجا که می توانید روی شانه خود را ببینید ، ۲ ثانیه نگه دارید. به آرامی به موقعیت شروع برگردید. در طرف دیگر تکرار کنید. هنگام انجام این تمرین شانه ها را بی حرکت نگه دارید.

شیب سر

سر خود را به سمت یک شانه متمایل کنید تا زمانی که در طرف مقابل کشیدگی احساس کنید. ۲ ثانیه نگه دارید سپس صاف شوید. در طرف دیگر تکرار کنید. در حین انجام این تمرین شانه ها را بی حرکت نگه دارید.

چانه به سینه

تا جایی که راحت می توانید گردن خود را به سمت پایین خم کنید تا چانه شما روی سینه شما باشد ، ۲ ثانیه نگه دارید و سپس سر خود را به آرامی به سمت بالا بیاورید بنابراین دوباره به جلو نگاه می کنید.

تمرین های سر و گردن مخصوص لنف ادم | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

تمرینات شانه

شانه ها را بالا و پایین کنید

شانه های خود را شل کنید ، آنها را به گوشهای خود برسانید ، آرام باشید و سپس آنها را به سمت پایین بیاورید. تکرار.

چرخش شانه

شانه خود را به جلو بچرخانید ، سپس آنها را به عقب بچرخانید.

تمرینات دهان

  • دهان خود را باز و بسته کنید.
  • بوسه بزنید ، شمع های خیالی را فوت کنید.
  • لبخند بزنید – اغراق آمیز
  • صدای این کلمات را به صورت اغراق آمیز بگویید – a، e، i، o، u.
  • آدامس بجوید اما فقط در صورت نداشتن مشکل بلع.
  • تمرینات فکی
  • پهلو به پهلو – فک پایین خود را به یک طرف و سپس دیگر بلغزانید.
  • فک به جلو – فک پایین را به جلو فشار دهید سپس شل شوید و آن را تکرار کنید.

صفحه اینستاگرام متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان


بیشتر بدانید:

روش صحیح تمرین ورزشی – اصلاحی رایج

روشهای درمان ضعف پا

ورزش برای ضعف پا

تمرین های سر و گردن مخصوص لنف ادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top