اوزون تراپی به چه کار آید؟

اوزون تراپی به چه کار آید؟ | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

اوزون تراپی چیست؟

اگر بخواهیم بدانیم اوزون تراپی چیست ؟اوزون یک نوع گاز است که با پیشرفت علم، این گاز به یک ضد‌عفونی‌کنندۀ قوی که دارای خواص ضدِ التهابی، ضدِ درد و نیز اثرات ترمیمی‌ست تبدیل شده و مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.

استفاده از گاز اوزون یا اوزون درمانی روشی سالم در درمان بیماری‌های عضلانی، مفصلی بوده و همچنین برای افرادی که دارای مشکل تنگی نخایی هستند، مفید است.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان در این روش غلظت گاز اوزون متناسب با نیاز بیمار در بافت‌های او تزریق می‌کند. با آزاد شدن گاز اوزون و تبدیل آن به اکسیژن در بافت‌ها انرژی زیادی آزاد می‌شود و همین امر به درمان دیسک کمر، درمان سیاتیک کمک می‌کند.

اوزون درمانی در چه مواردی کاربرد دارد؟

اوزون تراپی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد .اوزون تراپی می‌تواند به برطرف شدن هرگونه دردی کمک کند، از جمله:

درد گردن، تحلیل یا فتق دیسک ، التهاب کف و پاشنه پا، سندرم تونل مچ دست،

سندرم مفصل گیجگاهی، عصب سیاتیک، صدمات زانو، خار پاشنه ، آرتروز مفصل لگن و زانو

از اوزون تراپی برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

• زخم‌های عفونی؛
  • اختلالات و نارسایی‌های مرتبط با دستگاه گردش خون؛
  • اختلالات و نارسایی‌های مرتبط با کهولت سن؛
  • تباهی لکه زرد (شایع‌ترین علت کوری در سنین بالا است و در آن لکه زرد چشم از بین می‌رود)؛
  • بیماری‌های ویروسی؛
  • روماتیسم و آرتروز؛
  • سرطان؛
  • سارس (سندرم حاد تنفسی)؛
  • ایدز.

آنچه باید بدانید :

اوزون تراپی زانو چیست؟

درمان آرتروز زانو چیست؟

درمان خارپاشنه

تزریق اوزون چگونه به بیمار کمک می‌کند؟

دلیل این که بعضی از صدمات به طور کامل درمان می‌شوند و برخی دیگر درمان نمی‌شوند، به گردش جریان خون مربوط می‌شود. برای آن که یک ناحیه آسیب دیده از بدن التیام یابد و بتواند خود را بازسازی کند، سیستم گردش خون باید یک سری مواد برای آن ناحیه فراهم نماید،

اول، داروهای ضدالتهاب برای کاهش التهاب و تورم در ناحیه آسیب دیده تزریق می‌شوند. این امر منجر به افزایش گردش خون در ناحیه آسیب دیده می‌شود.

در مرحله بعد، این ناحیه در معرض ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای درمان، قرار می‌گیرد. و در نهایت در اکسیژن درمانی ، اکسیژن در قالب ازن تزریق می‌شود.

نتیجه این فرایندها فراهم کرد محیطی است که مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت‌ها فراهم می‌شود. هم زمان با بهبودی ناحیه آسیب دیده، گردش خون دران منطقه پایدار می‌شود و درمان کامل می‌شود. پاسخ به درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما اکثر افراد فقط به ۳ الی ۵ جلسه درمانی نیاز خواهند داشت.

اوزون تراپی به چه کار آید؟ | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

آیا اوزون درمانی بی‌خطر است؟

گرچه برخی تحقیقات گزارش می‌دهند که اثرات مفید اوزون درمانی سازگار و بی‌خطر است، منابع دیگر می‌گویند که شواهد کافی برای دانستن اثربخشی یا ایمنی واقعی آن وجود ندارد.

گاز ازن خود برای انسان مضر است. قرار گرفتن در معرض اوزون با “افزایش قابل توجه خطر مرگ ناشی از بیماری‌های تنفسی” همراه است و در صورت وجود دی اکسید نیتروژن در هوا، اثرات سمی بر ریه‌های افراد دارد.

حتی مقدار کمی اوزون می‌تواند ریه‌ها و گلو را تحریک کند و در نتیجه باعث سرفه، تنگی نفس و آسیب به بافت ریه شود.

روش انجام اوزون تراپی:

اوزون به طور طبیعی یک گاز است. برای استفاده از آن به عنوان دارو، افراد آن را به پوست می‌زنند، از آب ازن استفاده می‌كنند، گاز را به بدن وارد می‌کنند یا از سونای اوزون استفاده می‌كنند، و یك قسمت بدن در معرض گاز اوزون قرار می‌گیرد.

از آن‌جا که اوزون مجاری تنفسی را تحریک می‌کند، مهم است که افراد اطمینان حاصل کنند که هرگز گاز را استنشاق نمی‌کنند.

برای برخی از روش‌ها، یک پزشک خون فرد را با اوزون مخلوط کرده و دوباره به بدن تزریق می‌کند. این فرایندی است که به عنوان اتوهموتراپی شناخته می‌شود. مطالعات علمی ایمنی این روش را ثابت نکرده است.

عوارض اوزون ‌درمانی:

این فرایند چنانچه توسط پزشکان ماهر و مجرب انجام شود، بسیار ایمن خواهد بود.

۱- آسیب ریشه‌های اعصاب

۲- عفونت یا به اصطلاح دیسکایتیس

۳- خونریزی رتینال (شبکیه)

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر مهدی احمدی و سمیرا عشاقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان کلیک کنید.

اوزون تراپی به چه کار آید؟