مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی

✅ مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی:
( Magnet Therapy )

مگنت تراپی یک روش درمانی است که در آن از میدان های مغناطیسی (نزدیک یا روی پوست) جهت درمان بیماری های مختلف عضلانی-اسکلتی استفاده می شود. این روش درمانی می تواند باعث تسریع در بازسازی بافت های آسیب دیده بدن و کاهش درد گردد. ‌

⚛ اثرات کلی مگنت تراپی:

1- اثرات التیامی یا بازسازی در بافت های استخوان و پریوست

2- اثر ضد التهاب: اثر ضد التهاب این روش در مطالعات بر روی استئومیلیت باکتریال مزمن و حاد و نیز التهابات استریل رومائید و نیز آرتروز(استئو آرتریت) ثابت شده است.

3- اثرات ضد درد: اثر مگنت در شرایط دردناک التهابی یا تخریبی مثل آرتروز ثابت شده است و همچنین آزمایشات اثر متقابل آن را با آندروفین ها نشان می دهد. مزیت دیگر تأثیر بر سندرمهای دردهای انتشاری مانند سیاتیک است که برای درمان استفاده توأم از مگنتوتراپی و لیزرتراپی توصیه میشود.

4- اتساع عروق (وازودیلاتاسیون) و افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی به بافتها: در این مکانیسم افزایش اکسیژن بافتی تا 200 % در ناحیه پالس دیده شده و شستشوی محصولات متابولیکی از سلول ها ازدیاد پیدا می کند. در واقع این مکانیسم در هر پروسه ای از ترمیم، اساس بهبودی است.

5- اثرات ضد اِدم: معمولاً بعد از جلسه دوم درمان دیده می شود. اگر منشاء اِدم بدخیمی یا متاستاز به غدد لنفاوی باشد از این روش نمی توان استفاده کرد.

6- اثرات بازسازی بافتی در بافت نرم و بافت عصبی (Neural Regeneration)

7- اثر شل کنندگی در گرفتگی عضلات، با منشاء ستون فقرات و گرفتگی عضلات بعلت تجمع فرآورده های اسیدی ناشی از سوخت و ساز بدن که باعث درد می شود مؤثر است.

🔻بطور خلاصه مگنت تراپی برای تسکین انواع دردها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله:

سر درد و‌ میگرن
درد گردن، شانه و کمر
ضرب دیدگی و رگ به رگ شدن عضلات
سندرم تونل کارپال
فیبرومیالژیا (درد مزمن عضلات)
تِندینیت (التهاب تاندون)
انواع آرتروز ازجمله آرتروز شانه، زانو و درد سایر مفاصل