منیزیم | اهمیت منیزیم Mg

منیزیم 

💠 منیزیم از ریزمغذی‌هایی است که به جذب کلسیم کمک کرده و یکی از ضروری‌ترین املاح می‌باشد که باید بطور روزانه در رژیم غذایی گنجانده شود .

👈این عنصر نقش حیاتی در حفظ سلامت استخوان‌ها‌ و دندان دارد . مهم‌تر از همه ، این عنصر آنزیم‌ها را فعال می‌کند ، به بدن انرژی می‌دهد و به کار کردن بهتر بدن کمک می‌کند .

👈منیزیم در بدن موجب تسکین اعصاب می‌شود و برای سلامت قلب ، کارکرد بهتر عضلات و کلیه مهم و مفید است .

👈منیزیم برای آرام نگه‌داشتن گردش خون در بدن ، کمک به مقابله با استرس ، حفظ سلامت و بهداشت روانی در برابر افسردگی و تغییرات احساسی مؤثر است .

👈منیزیم همچنین موجب خواب بهتر شده و بی‌خوابی را کاهش می‌دهد .

👈کمبود منیزیوم در بدن می تواند این مشکلات را ایجاد کند: گرفتگی عضلانی، مشکلات قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا، مشکلات عصبی، میگرن، پوکی استخوان و آنفارکتوس مغزی و… همچنین زیاده روی در مصرف این ماده معدنی حیاتی ،سبب بروز اسهال خواهد شد.

👈منابع غنی از منیزیم شامل:

  1. لوبیا
  2. اسفناج
  3. شکلات
  4. آووکادو
  5. موز
  6. بادام زمینی
  7. تخمه کدو

منیزیم | اهمیت منیزیم Mg
Scroll to top