راه‌های کاهش وزن با زانو درد

راه‌های کاهش وزن با زانو درد | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

راه‌های کاهش وزن با زانو درد

به منظور کاهش فشار بر زانو لازم است که کاهش وزن داشته باشیم.

  • ورزش در آب

چه با یک درمانگر کار کنید و چه به تنهایی، بهترین راه برای شروع کاهش وزن با زانو درد این است که طوری فعالت کنید که به زانوهای شما فشار وارد نشود. پس لازم است ورزش‌هایی را انتخاب کنید که فشار را از روی پاهای شما برمی‌دارند. یکی از بهترین این ورزش‌ها، که تاثیر زیادی هم در کاهش وزن دارد، شناکردن است. شناکردن یک ورزش هوازی است که می‌تواند کمک زیادی به لاغر شدن شما کند و نکته مثبت درباره آن این است که هنگام انجام این ورزش از زانوهای خود استفاده نمی‌کنید و به همین دلیل زانو درد شما بدتر نمی‌شود.

حتی اگر به دلایلی نمی‌توانید شنا کنید، راه‌رفتن در آب را امتحان کنید. وقتی در آب راه می‌روید فشاری که به زانوی شما وارد می‌شود خیلی کمتر از وقتی است که پیاده‌روی می‌کنید، اما شما در عین حال، در حال مصرف کردن انرژی هستید.

وقتی مدتی ورزش در آب را ادامه دادید و وزن شما اندکی کم شد و ماهیچه‌هایتان قوی‌تر گشت، می‌توانید سایر‌ ورزش‌ها مثل پیاده‌روی یا تردمیل را آغاز کنید.

  • فعالیت خود را زیاد کنید

سعی کنید از نشستن در یک‌جا خودداری کنید و تا حد ممکن فعال باقی بمانید. اگر کار شما پشت میز است، هر نیم‌ساعت یک‌بار بلند شوید و مقداری راه بروید. همچنین می‌توانید ورزش‌هایی را که بالاتنه شما را درگیر می‌کنند در دستور کار خود قرار دهید.

  • تعدیل مصرف شیرینی‌جات

برای این‌که بتوانید وزن خود را کم کنید، لازم است میزان شیرینی‌جات، شکلات و فست‌فود را کاهش دهید. سعی کنید تنها هفته‌ای یک‌بار مقدار کمی شیرینی یا شکلات استفاده کنید و مصرف غذای بیرون خود را به حداقل برسانید. کاهش مصرف شیرینی‌جات و غذای بیرون به خوبی به شما کمک می‌کند تا وزن خود را تعدیل کنید.

  • به اندازه‌ای که سیر می‌شوید غذا بخورید

سعی کنید به اندازه‌ای غذا بخورید که شما را سیر کند. بیشتر از آن را از بشقاب خود حذف کنید. این موضوع مخصوصا در مورد نان و برنج مصداق دارد. به اندازه‌ای نان و برنج بخورید که گرسنه نباشید و از مصرف مقادیر بیشتر خودداری کنید.

  • همراه غذا از سالاد و سبزی استفاده کنید

یکی از کارهایی که می‌توانید برای کنترل اشتها و کاهش وزن با زانو درد انجام دهید، مصرف سالاد و سبزی همراه غذا است. این مواد‌غذایی مملو از فیبر هستند و به شما کمک می‌کنند تا به‌خوبی سیر شوید.

راه‌های کاهش وزن با زانو درد | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی احمدی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان

  • سوء مزاج خود را اصلاح کنید

به‌طور معمول افراد چاق دچار غلبه بلغم هستند و تعدیل مزاج به آنها کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری بلغم اضافه را از بدن خود حذف کنند. برای این کار لازم است از یک متخصص طب سنتی یا متخصص تغذیه آشنا به طب سنتی کمک بگیرید. با این حال به‌طور کلی لازم است مواد غذایی سرد و لزج را تا حد امکان مصرف نکنید و آنها را با مواد غذایی گرم جایگزین کنید. برای مثال مصرف ارده و شیره به میزان کم در وعده صبحانه می‌تواند به شما کمک کند تا وزن خود را کاهش دهید.

  • از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید

اگرچه موارد بالا به شما کمک می‌کنند تا وزن خود را کم کنید. اما اگر می‌خواهید به شکل اصولی این کار را ادامه دهید، لازم است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. برنامه غذایی که مناسب شما باشد، می‌تواند کمک زیادی به کاهش وزن کند. از آن گذشته، پشتیبانی یک مراقب بهداشتی می‌تواند به شما کمک کند تا انگیزه خود را حفظ کنید و برای مدت بیشتری رژیم خود را ادامه دهید. متخصص تغذیه ممکن است با توجه به شرایط شما انواعی از مکمل از تجویز کند و یا شما را برای بررسی بیشتر به پزشک متخصص ارجاع دهد.

  • عمل جراحی

در چاقی‌های شدید و در صورتی‌که همراه با چاقی بیماری‌های خاصی داشته باشید، توصیه می‌شود که عمل لاغری را برای کاهش وزن خود انتخاب کنید. برای این کار لازم است به پزشک متخصص و یا کلینیک‌های لاغری مراجعه کنید. نوع عمل جراحی را پزشک مشخص می‌کند، اما معمولا بخشی از معده شما برداشته شده و روده به بخش باقیمانده متصل می‌شود. عمل معده یک راه نهایی و مهم برای کاهش وزن در بیماران چاق است که نمی‌توانند به شیوه عادی وزن خود را کم کنند یا در معرض خطر هستند.


مطالعه بیشتر:

روند تزریق ژل برای آرتروز زانو

تاثیر وزن بر زانو درد

شایعترین علل زانو درد

راه‌های کاهش وزن با زانو درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top